سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه سیل القایی

دستگاه سیل القایی

 

سیل القایی فرآیندی اتصال بین دو سطح به وسیله حرارت القا شده است که شامل گرمایش کنترل شده توسط یک جسم الکتریکی هدایت کننده (معمولا فویل آلومینیومی) همراه با القای الکترومغناطیسی است که با ایجاد جریان بین دو سطح، عمل اتصال بین آنها را توسط حرارت انجام می دهد.

 

در صنایع بسته بندی از دستگاه سیل القایی جهت بسته بندی بطری هایی با جنس پلاستیک و شیشه استفاده می شود. شایع ترین روش استفاده از دستگاه های سیل القایی بسته بندی درب بطری است.

 

از دستگاه سیل القایی (پلمپ سر و درب بطری) در صنایع بسته بندی و پلمپ درب های ظروف (پلمپ به صورت فویل) استفاده می شود. با استفاده از این دستگاه می توان انواع ظروف پت، پلی اتیلن و شیشه را سیل (پلمپ) کرد.

 

روش کار دستگاه سیل القایی به چه صورت است؟

 

روش کار دستگاه سیل القایی به این صورت است که فویل مورد نظر را درون درب ظرف محصول قرار داده و درب را بسته و از روی درب با استفاده از دستگاه سیل القایی که به صورت اشعه ای الکترومغناطیس می باشد فویل را روی درب محصول مورد نظر می چسباند. لازم به ذکر است که با این روش از بسته بندی نه ظرف و نه محتویات آن تحت تاثیر قرار نمی گیرد و گرمای تولید شده به محتویات آسیب نمی رساند.

 

 

 

دلایل استفاده از دستگاه سیل القایی:

 

بسته بندی مقاوم: محافظت در برابر عدم ورود اکسیژن، بخار آب، گرد و خاک، اشعه ماوراء بنفش و…، در بسته‌بندی مد نظر قرار می‌گیرند. عدم نفوذ پذیری بسته بندی یک فاکتور اساسی و مهم در طراحی بسته‌بندی است. در بعضی از بسته‌ها از ماده جذب‌کننده اکسیژن برای کمک به طول عمر بسته و به ویژه محصول داخل آن استفاده می‌شود. فشار هوای تعدیل شده یا کنترل شده نیز در بعضی از بسته‌های غذا گنجانده شده‌است. حفظ کیفیت محتویات داخل بسته و طولانی کردن عمر آن یکی از مهم‌ترین وظایف بسته‌بندی است.

 

دستگاه سیل القایی

 

دستگاه سیل القایی

 

 

دستگاه سیل القایی

 

دستگاه سیل القایی

 

 

پیشگیری از نشت مواد و ایمنی: بسته‌بندی نقشی مهم و اساسی در کاهش ریسک امنیتی برای سلامت محموله دارد. بسته‌ها با پوشش مقاومتی مناسب بهتر می‌توانند در کاهش آسیب و هم‌چنین جلوگیری از دستبرد به محصول مطلوب واقع شوند. بسته‌ها می‌توانند برای کاهش خطر دستبرد و دسترسی غیرمجاز به کالا، سازماندهی و مهندسی شوند: ساختمان بعضی از بسته‌ها برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز عایق مقاومتی دارند و بعضی نیز دارای مهر و لاک برای جلوگیری از باز شدن و دستبرد می‌باشند. بسته‌ها همچنین می‌توانند شامل ابزارهایی مانند بسته‌های زنگ‌دار یا برچسب‌های RFID باشند.

 

 

 

قابلیت دستگاه های سیل القایی

 

 

 

مناسب برای بسته بندی انواع محصولات غذایی، کشاورزی، مواد غذایی و شیمیایی با تکنولوژی بسته بندی روز اروپا و آمریکا

 

قابلیت سیل بطری از دهانه 100 تا 150 میلی متر

 

قدرت خروجی 1200 وات

 

برق ورودی 220 ولت