سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه پرکن

دستگاه پرکن چمران

شرکت ماشین سازی چمران تولید کننده ماشین آلات صنعتی با قدمت و سابقه ای بالا برای مشاوره و راهنمایی در خصوص راه اندازی خطوط تولید شما آماده می باشد.پس همین حالا با ما تماس بگیرید.

091276861350919953668309362385316


یکی از مهم ترین دستگاه ها در صنعت دستگاه پرکن می باشد، دستگاه پرکن جهت پر کردن انواع مایعات، انواع پودر و … در صنعت بسته بندی محصولات استفاده می شود. همانطور که از نام دستگاه نیز مشخص است کاربرد اصلی این دستگاه پرکردن مواد به داخل ظروف در فرایند پر کردن و بسته بندی محصولات است. البته ناگفته نماند که دستگاه پرکن انواع مختلفی دارد، دستگاه پرکن انواع مایعات، دستگاه پرکن انواع پودر و گرانول ها و … انواع دستگاه پرکن می باشند. دستگاه های پرکن به طور مکانیکی یا اتوماتیک کار می کنند این ماشین ها می توانند اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک تولید شوند و عملکرد پرکردن بر اساس وزنی یا تایمری قابل هدایت باشد.

دستگاه پرکن

دستگاه های پرکن در مدل های متنوعی تولید می شوند. از دستگاه پرکن پودری گرفته تا پرکن مایعات ( دستگاه پرکن مایعات غلیظ ، پرکن مایعات رقیق ) و … همگی در بخشی از صنایع کاربرد دارند. در تمامی صنایع خواسته یا ناخواسته استفاده از این دستگاه وجود دارد.

دستگاه پرکن پمپی

برای پرکردن مواد غلیظ و مواد شیمیایی به صورت پمپ می باشد

دستگاه پرکن مایعات غلیظ

مایعاتی که دارای ویسکوزیته زیادی هستند جزو دسته ی مایعات غلیظ محسوب می شوند. از این نوع دستگاه پر کن استفاده می گردد.

مشاهده این مطلب>>کاربرد دستگاه میکسر مایعات

کاربرد دستگاه پرکن مایعات کوچک

علاوه بر این که کاربرد دستگاه‌های پرکن مایعات را می‌توانیم به دو حوزه مایعات غلیظ و رقیق تقسیم‌بندی کنیم، اندازه دستگاه هم می‌تواند در این مورد به ما کمک کند. به طور کلی برای کارگاه‌های خانگی و کارگاه‌های کوچک نیاز به یک دستگاه بزرگ نیست و از لحاظ اقتصادی برای کارگاه به صرفه نیست. بنابراین به اکثر کارگاه‌های خانگی توصیه می‌شود که به فکر خرید دستگاه پرکن مایعات کوچک باشند.

به عنوان مثال اگر شما در یک مغازه کوچک یا در انبار منزل خود یک دستگاه عصاره گیری یا گلاب‌گیری داشته باشید به راحتی می‌توانید از یک دستگاه پرکن مایعات کوچک برای بسته بندی تولیدات خود کمک بگیرید. شما در منزل یا در یک کارگاه کوچک به راحتی می‌توانید محصولاتی مانند گلاب ، عرق نعنا ، لبنیاتی مانند دوغ و شیر عصاره گیاهان دارویی و انواع نوشیدنی‌های رقیق تولید کنید و به راحتی هم بسته بندی کنید.

مشاهده این مطلب>>تفاوت دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیق

کاربرد دستگاه پرکن مایعات صنعتی

اما در مورد کاربرد دستگاه پرکن مایعات صنعتی مسئله تغییر می‌کند و شما با تنوع بیشتری مواجه هستید. در وهله اول شما با حجم بالایی از تولید مواجه هستید که این حجم بالا نیاز به یک دستگاه پیشرفته با توانایی بالا دارد. اما در طرف مقابل ممکن است یک کارخانه در حوزه مشتقات نفتی فعالیت کند که تولیدات آنها شامل گریس با گرانروی بالا و بنزین با گرانروی پایین باشد.

در این حالت کاربرد دستگاه پرکن مایعات صنعتی تحت تأثیر تولیدات کارخانه و شرایط تولید آن‌ها قرار می‌گیرد که ممکن است تفاوت زیادی بین آنها وجود داشته باشد. بنابراین شما به هنگام خرید دستگاه پرکن مایعات لازم است که این موارد را با شرکت فروشنده در میان بگذارید تا آنها اطلاعات کاملتری در مورد دستگاه و شرایط استفاده از آن در اختیار شما قرار دهند. همین اطلاعات مختصر و اولیه در انتخاب دستگاه کمک زیادی به شما می‌کند.

اصولاً کاربرد دستگاه پرکن مایعات تحت تأثیر نوع سیال و شرایط اختصاصی آن قرار می‌گیرد. این یعنی ما برای مایعات غلیظ دستگاهی متفاوت از مایعات رقیق داریم و شرایط آنها هم با هم فرق می‌کند.

انتخاب دستگاه پرکن مناسب

نوع دستگاه پرکن غالبا وابسته به خواص نوشیدنی محصول و نوع و شکل ظروف است. در مورد مایعات برخوردار از ویژگی جریان آزاد مانند نوشیدنی‌ها، استفاده از دستگاه‌های با جریان زمان‌بندی شده یا سرریز مناسب است، در حالی که برای محصولی با گرانروی بالاتر، پر کن پیستونی یا نوعِ جابجایی مثبت  می‌تواند مناسبتر باشد.

نوع ظرف، حجم پرشدن و قطر دهانه‌ نیز اهمیت دارد. دستگاه‌ های با ویژگی جریان زمان‌بندی شده و اُوِرفلو در نحوه انتقال محصول به ظرف تفاوت دارند. پرکن‌های جریان زمان بندی شده، دستگاه‌های پر کننده حجمی هستند به این معنا که در هر سیکل پر کردن، دقیقا حجم یکسانی از مایع را وارد ظرف می‌کنند. این دستگاه‌ ها برای پر کردن بسیار دقیق صرفنظر از شکل ظرف طراحی می‌شوند. با این حال اگر حجم ظرف متغیر باشد، سطح پر شدن می‌تواند ناهمسان به نظر برسد. بطری‌های شیشه‌ای، نمونه خوبی از ظروفی هستند که غالبا شکل و حجم متغیر دارند.