سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فویل سیل القایی

فویل سیل القایی

یکی از دستگاه های مهم و کاربردی در صنعت بسته بندی کارخانجات دستگاه سیل القایی است.معمولا برای بسته بندی محصولات غذایی در کارخانجات تولید مواد خوراکی استفاده می شود.

از این دستگاه برای بسته شدن درب بر روی شیشه ها و کنسرو ها استفاده می شود،در حال حاضر دستگاه سیل القایی دستی کاربرد بیشتری دارد زیرا در کارگاه ها و تولیدی های کوچک مورد استفاده است.

طرز کار دستگاه سیل القایی به این صورت است که مواد ترموپلاستیک را توسط حرارت القایی به همدیگر می‌چسباند. مواد ترموپلاستیک موادی هستند که در برابر حرارت قابل ارتجاع، منعطف یا نرمش پذیر هستند.

به طور دقیق می توان گفت که وقتی ظرف از زیر سیستم سیم پیچ القایی عبور می کند، فویل آلومینیومی به علت جریان های گردابی شروع به تولید حرارت می کند و گرما را به سمت موم چسب هدایت می کند، گرما موم را ذوب کرده و به دهانه ظرف جذب می شود و باعث محکم چسبیده شدن آن به سرپوش شده و در نهایت ظرف را آب بندی می کند به همین دلیل به دستگاه سیل القایی؛ دستگاه سیل وکیوم القایی نیز گفته می‌شود.

دستگاه سیل القایی دستی

برای استفاده از دستگاه سیل القایی دستی به اپراتوری نیاز داریم که عملیات سیل یا آب بندی کردن درپوش ظروف را با رول سیل انجام دهد.

ابتدا اپراتور واشر سیل القایی (فویل آلومینیم) را در انتهای درب ظرف قرارداده و درب ظرف یا بطری را می بندد، سپس دستگاه سیل القایی دستی را بر روی درب ظرف قرار داده و کلید شروع کار را فشار دهد.در این هنگام میدان مغناطیسی ایجاد شده و حرارت القایی باعث چسبیده شدن واشر فویل به سر بطری یا ظرف می شود.

کاربرد دستگاه سیل القایی

به طور کلی از دستگاه سیل القایی در کارخانجات تولید مواد غذایی استفاده می شود اما کاربرد این دستگاه در در صنایع داروسازی ، صنایع مواد غذایی و خوراکی مانند کارخانه های تولید مربا و عسل ، کارخانه های تولید لبنیات و هر نوع صنعتی که محصولات مشابه داشته و نیاز به سیل درب قوطی و یا بطری های پلاستیکی و شیشه ای محصول خود دارند.

مزایای استفاده از دستگاه سیل القایی

بسته بندی مقاوم: محافظت در برابر عدم ورود اکسیژن، بخار آب، گرد و خاک، اشعه ماوراء بنفش و…، در بسته‌بندی مد نظر قرار می‌گیرند. عدم نفوذ پذیری بسته بندی یک فاکتور اساسی و مهم در طراحی بسته‌بندی است.

در بعضی از بسته‌ها از ماده جاذب اکسیژن برای کمک به طول عمر بسته و به ویژه محصول داخل آن استفاده می‌شود. فشار هوای تعدیل شده یا کنترل شده نیز در بعضی از بسته‌های غذا گنجانده شده‌است. حفظ کیفیت محتویات داخل بسته و طولانی کردن عمر آن یکی از مهم‌ترین وظایف بسته‌بندی است.